Bernstein snižuje hodnocení akcií Salesforce a vidí před sebou další bolesti

Bernstein snižuje hodnocení akcií Salesforce a vidí před sebou další bolesti

Společnost Salesforce je kótována na newyorské burze s označením „CRM“ a je významnou technologickou společností. Analytici společnosti Bernstein nedávno snížili hodnocení společnosti Salesforce z „Market Perform“ na „Underperform“. V důsledku tohoto snížení ratingu ztratily akcie společnosti Salesforce během středeční předobchodní seance 2,5 % své hodnoty.

Podle společnosti Bernstein čeká společnost Salesforce ještě mnoho bolesti. Zdůraznili také, že existuje mnoho katalyzátorů, které mohou vést k nižšímu násobku pro akcie.

119 USD je nový cíl pro Salesforce

Společnost Bernstein stanovila pro akcie Salesforce cílovou cenu kolem 119 USD, která byla dříve stanovena na 134 USD. To znamená, že existuje riziko přibližně 20% poklesu oproti nedávné uzavírací ceně akcií.

Kromě toho také porovnali ocenění Salesforce s ostatními společnostmi ve stejném odvětví. Po analýze dospěli k závěru, že akcie společnosti Salesforce jsou nadhodnocené, přestože mají stejné tempo růstu jako ostatní společnosti.

Dalším znepokojivým trendem jsou zisky a ocenění společnosti Salesforce, které jsou ve srovnání s jejími kolegy rovněž nízké. Co se tedy týče společnosti Bernstein, mají pro toto snížení ratingu mnoho důvodů.

Analytici také vyzdvihli zpomalující se růst společnosti Salesforce v posledních několika letech. Podle odborníků se však společnosti Salesforce podařilo tento nepříjemný trend zamaskovat pomocí transakcí v oblasti fúzí a akvizic.

Nyní však již fúze a akvizice neposkytují dostatečný vítr do plachet, což pro společnost Salesforce znamená velké problémy. Za prvé, na trhu dochází k nasycení cloudu, protože počet konkurentů se zvyšuje. Kromě toho se společnost Salesforce potýká také s mnoha makroproblémy, které zpomalily její růst.

A v neposlední řadě se vedení společnosti Salesforce zaměřuje na zvyšování marží. A aby toho společnost dosáhla, bude muset být svědkem negativních dopadů na růst, efektivitu a dokonce i nižší spokojenost zaměstnanců/zákazníků.

Bernstein se tedy prozatím domnívá, že zvýšení marží je u společnosti Salesforce velmi nepravděpodobné.

Přejít nahoru