Swatch Group je optimistická ohledně oživení čínského trhu v roce 2023
Společnost Swatch Group se vyjádřila k tomu, že je pozitivně naladěna na oživení čínského trhu v roce 2023. To přichází v době, kdy Čína nedávno upustila od přísné politiky COVID – Kromě toho do Číny opět začali přijíždět turisté, což rovněž podpoří ekonomiku.
Skupina Swatch Group se podílí na výrobě mnoha špičkových hodinek, například Longines, Tissot a Omega. Co se tedy týče prodeje nových hodinek, je skupina optimistická ohledně zdravého růstu prodeje z čínských trhů.
V roce 2023 se očekávají silné prodeje
Podle vedení skupiny bude rok 2023 rokem silných prodejů ve všech segmentech a regionech. Kromě toho také poukázali na to, jak se po zrušení omezení COVID rychle zotavila spotřeba v Macau a Hongkongu.
Kromě toho Čína zrušila i cestovní omezení, která rovněž zlepší prodeje pocházející od turistů.
Tyto připomínky přicházejí v době, kdy existují silné důkazy o zlepšení situace v pevninské Číně. A protože je Čína druhým největším trhem pro švýcarské hodinky, slouží také jako barometr pro luxusní průmysl.
Podobně se vyjádřila i skupina Richemont, která hovořila o silném oživení maloobchodního prodeje z čínských trhů.
V roce 2022 si Swatch stanovil cíl dvouciferných tržeb, ale do konce roku se tržby snížily pouze o 761 milionů dolarů.
Celkově došlo k nárůstu tržeb o 2,5 %, díky čemuž dosáhly hodnoty 7,49 miliardy švýcarských franků. Pokud jde o čistý zisk, ten byl v loňském roce zaznamenán ve výši přibližně 774 milionů CHF.
Podle odborníků nebylo nesplnění prodejního cíle velkým překvapením, pokud se podíváme na situaci v Číně. Pro rok 2023 však existuje domněnka, že zdravý růst tržeb bude pocházet z Číny.
Pro letošní rok čeká Swatch Group nárůst tržeb o 23 %! Pokud se podíváme na situaci v Číně, zdá se, že by se skupině mohlo podařit těchto cílů dosáhnout!